Feb 8, 2009 Pelik

Aku kalau kat Cyberjaya ni jarang sekali dapat peluang nak tengok berita. Semalam ada satu berita aku tengok sampai aku sendiri tak percaya. Kes ada keling paria ni nak saman Sultan Perak. Nak mampus dah ke apa? Kalau nak ikutkan zaman atuk nenek aku keling tu dah boleh kene sula atau paling ringan pun buang negeri. Kau tu dah la menumpang kat Malaysia. Babi punya Karpal Singh. Kes ni adalah yang pertama jadi kat Malaysia. Titah Sultan dieorang berani langgar apa lagi suara rakyat biasa? Silap-silap lepas ni gaduh besar Melayu dengan India.

Inilah silap, orang bagi betis dia nak peha. Yang pelik Anuar Ibrahim berpihak pada Karpal Singh. Apa ni? Orang Melayu nak menjatuhkan sesama Melayu? Dulu dah kecoh kes khalwat dia sekarang kecoh kes ni pulak. Lepas ni apa lagi? Satu lagi cerita nak kasi korang panas bekas menteri besar , Mohammad Nizar ni pulak taknak letak jawatan dan masih menggangap dia masih lagi menteri besar. Sultan sendiri bagi perintah untuk dia digugurkan, tapi dia berani langgar. Nak kata keling dia ni orang Islam. Korang ada mata, korang ada telinga korang pikir la sendiri. *macam nabil pulak.

Aku bukannya layan sangat politik ni tapi nanti kesan dia kat anak-anak muda macam kita jugak. Orang kat sana berperang mempertahankan negara Islam kat sini sesama umat nak menjatuhkan dan memalukan kaum sendiri. Kuasa orang Melayu dah dipertikaikan lepas ni apa lagi?


1 comments:

wan-ohh-wan said...

heh!
taraa wootaaak!
kasi hantam la itu orang!
HAHAHAHA