Nov 25, 2008 Pandangan


Ada orang semua benda dia nak dia dapat,
tapi benda yang dia perlu dia tak dapat.
mungkin dia tidak sedar apa yang dia perlukan,

Itu la hidup. Tuhan maha adil.
Semua orang akan hadapi susah senang dalam hidup.
Kalau hidup orang tu senang je sampai ke kiamat
mungkin dia tidak belajar apa-apa di dunia ni.

Itu dari pandangan aku. Orang lain mungkin berbeza.
Ada jugak yang ditimpa malang bertubi-tubi
Bak kat pepatah "Sudah jatuh ditimpa tangga"

Macam yang aku lalui sekarang,
exam failed, supp pun failed.
Tapi takpe, itu mungkin hikmah.
Selama berada di alam universiti ni
aku tak pernah rasa kegagalan.
Kini aku rasa, walaupun perit itu bukan
alasan untuk bersikap malas.

Kalau nak ikutkan, semua benda kat dalam dunia ni susah
mana ada benda senang. Cuma usaha je yang membezakan .
Usaha lebih, mesti cemerlang.

Aku tak mintak banyak. Cuma bahagia didunia dan di akhirat kelak.

0 comments: